Vonz a sebesség? Szívesen szurkolnál 200 000 nézővel együtt az autó- és motorsport legnagyobb sztárjainak? Esetleg kipróbálnád, milyen egy sportautóval végigmenni a hivatalos versenypályán úgy, hogy biztosan nem állít meg a rendőr gyorshajtás miatt? Profin kiépített útvonalon gokartoznál? Irány a Hungaroring, Magyarország legismertebb autóverseny-pályája, ahol már 34 éve rendeznek minden évben hivatalos világbajnoki futamot.
Mire elég 1 perc és 13,447 másodperc? Például arra, hogy Lewis Hamilton megtegyen egy kört a Hungaroringen. Ez idáig ő a leggyorsabb: versenyen és időmérő edzésen is ő állította be a pályacsúcsot.
A pálya mostani vonalvezetése 2003-ban vált véglegessé. A versenyzőket a monacói futam körülményeire szokta emlékeztetni: sok az éles kanyar és a szűk szakasz, ahol nehezebb előzni. Egy kör 4,381 kilométer hosszú, a verseny alatt a résztvevők hetven kört futnak, vagyis 306,6 kilométert tesznek meg mintegy 110 perc alatt.
A Hungaroring és versenyei jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy 2019-ben Budapest Európa sportfővárosa lett. A főváros a Magyar Nagydíj idején különösen felpezsdül: a nagy nemzetközi érdeklődés övezte verseny sok külföldi és magyar szurkolót vonz: csúcsra jár a repülőtér, megtelnek a szállodák, csapatkamionok róják az M3-as autópályát, versenyautókat állítanak ki a belvárosban.
Az autóversenyzésnek komoly hagyománya van Magyarországon: az első hivatalos verseny a város egyik zöld területén, a Népligetben tartott, 1936-os Budapest Grand Prix volt, amit az eszement tempót diktáló olasz Tazio Nuvolari nyert meg Alfa Romeójával. Egy ideig erre kijelölt pálya híján a repülőtéren is rendeztek versenyeket, majd felmerült a hivatalos versenypálya építésének ötlete. A szervezőknek eszébe jutott, hogy a városban, az eredeti népligetbeli helyszínen alakítsanak ki erre megfelelő útvonalat, hasonlóan a monacói pályához. Azonban hamar elvetették, belátva, hogy egy erre a célra épített, modern helyszínre van szükség. Így került Budapest közelébe a száguldó cirkusz.